Súhra farieb s ich okolím je niečo, čo ma nikdy neprestane fascinovať

Tieto nové farebné varianty predstavujú nesmierne silný nástroj pre kreatívne duše

Michael Seum, viceprezident pre dizajn

Michael Seum je v spoločnosti GROHE zodpovedný za sofistikovanú dizajnovú víziu založenú na súčasných trendoch a predstavivosti inšpirovaných tvorbou dizajnérov po celom svete. Prostredníctvom kolekcie GROHE SPA Colours sa jemu a jeho tímu podarilo stvoriť doposiaľ nevídanú paletu dlhotrvajúcich a mimoriadne kvalitných povrchových úprav, ktoré harmonicky zapadnú do každého interiéru.

Akú úlohu hrajú farby pri vašej práci?

Michael Seum: Farby sú nesmierne dôležité. Avšak pokiaľ sa 10 ľudí opýtate na ich obľúbené farby, dostanete 15 rôznych odpovedí. Každý z nás na farby reaguje inak. Čo sa týka výbavy kuchyne a kúpeľne, nie je investícia do farebného doplnku v podobe vodovodnej batérie rovnaká ako v prípade vymaľovania izieb, ktoré je možné pomerne rýchlo zmeniť. Preto sa pri návrhu a tvorbe farebných povrchových úprav snažíme zaistiť ich nadčasovosť, ktorej hovoríme „stálosť dizajnu“. Kolekciu GROHE SPA Colours sme starostlivo navrhovali tak, aby sme našim zákazníkom dodali prostriedok, ktorým môžu realizovať aj tie najodvážnejšie vízie kúpeľňového dizajnu.

Odkiaľ pri tvorbe povrchovej úpravy čerpáte inšpiráciu?

Michael Seum: Náš tím pravidelne navštevuje popredné dizajnové veľtrhy a festivaly, napríklad ICFF v New Yorku, Maison&Objet v Paríži, design weeky v Tokiu a v Londýne alebo prestížny Salone del Mobile v talianskom Miláne. Takže naše inšpirácie určite pochádzajú z toho najlepšieho, čo dnešný svet dizajnu môže ponúknuť.

Keď sme na jednom z uvedených veľtrhov, snažíme sa nesústrediť len na priemysel, v ktorom pôsobíme. Pozeráme sa na to, ako sa mení pohľad na vybavenie domácnosti ako takej, napríklad na nábytok. A na tieto zmeny reagujeme prostredníctvom nových farieb a povrchových úprav. Chceme, aby naši zákazníci videli, že naše produkty im ponúkajú takmer nekonečný výber a flexibilitu. Sanitárny priemysel je plný produktov, ktoré sa len chytia niektorého z aktuálnych módnych trendov, ale tie sa neustále menia. Navyše ich kvalita je často nízka. V spoločnosti GROHE sa snažíme o iný, vyváženejší prístup. Každý produkt GROHE je o kvalite, technológiách, dizajne a udržateľnom rozvoji. Pri našej značke viete, že farebné vyhotovenia a povrchové úpravy predstavujú špičku súčasných trendov v interiérovom dizajne a súčasne ponúkajú, vďaka prísnym štandardom akosti, výnimočnú kvalitu.

Čím sa kolekcia GROHE SPA Colours líši od obyčajných farebných variantov, ktoré sú na trhu?

Michael Seum: Mohli sme zvoliť menej tradičné, menej nadčasové farby. Také, ktoré sú momentálne trendom a trendom zostanú nasledujúci rok alebo dva. Ale problém je v tom, že vodovodné batérie predstavujú pomerne nemennú súčasť kúpeľňového interiéru, spravidla minimálne desať rokov. Preto musíme farby veľmi starostlivo vyberať a uisťovať sa, že si časom udržia svoju atraktivitu. A som presvedčený, že pokiaľ chcete kúpeľňu obohatiť o pestré farby, môžete tak urobiť napríklad pomocou osvetlenia, ktoré zmeníte jednoducho výmenou žiarovky alebo, v dnešnej dobe, dokonca pomocou mobilnej aplikácie. Preto sme k farbám zaujali konzervatívnejší postoj a snažili sa predovšetkým o ich nadčasovosť. Teplé farby sú rozhodne na vzostupe a videli sme ich na veľtrhoch v Miláne aj Londýne. Ide momentálne o celosvetový trend vo farebných povrchových úpravách. Avšak môžem vás rozhodne uistiť, že do budúcnosti chystáme ďalšiu generáciu jedinečných povrchových úprav, ktoré doplnia našu nadčasovú kolekciu.

Inšpiratívne tvary sa pýšia inšpiratívnymi farbami