Servis, inštalácia a údržba

JEDNODUCHÁ INŠTALÁCIA

Systém bol navrhnutý tak, aby jeho uvedenie do prevádzky bolo čo najjednoduchšie. Pozrite sa na video nižšie, ktoré vás postupne prevedie všetkými krokmi inštalácie vodného systému GROHE Blue Professional.

POŽIADAVKY

  • Voľný priestor s rozmermi 50 × 40 × 50 cm (H × Š × V)
  • Pripojenie k 230 V elektrickej sieti
  • Prípojka studenej vody
  • Možnosť vyrezania ventilačného otvoru na spodnej strane kuchynskej linky (šablóna je súčasťou balenia)

JEDNODUCHÁ ÚDRŽBA

Výmena vodného filtra

Ak nastane čas, keď kapacita súčasného filtra vyprší a bude tak nutné filter vymeniť za nový, bude dióda na výpuste blikať oranžovo.

Nasledujúce video je jednoduchým návodom, ako filter vymeniť.

Výmena CO2 karbonizačnej fľaše

Na potrebu vymeniť plynovú bombičku za novú vás upozorní blikajúca dióda.

Pozrite sa na video, ktoré ukazuje, aká jednoduchá výmena je.

OBJEDNAJTE SI NOVÉ FILTRE

VÝMENA 1:1

Krok 1

Ak ide o prvý nákup CO2 karbonizačnej fľaše, je potrebné si kúpiť špeciálnu úvodnú súpravu s 2 kg (prípadne 425 g) fľašou, ktorá zaistí až 350 litrov perlivej vody.

Krok 2

Potom už stačí objednávať náhradné náplne CO2, ktoré sú k dispozícii aj s objemom 2 kg alebo 425 g.

frequently asked questions

Inštalácia

Čo je potrebné pri inštalácii systému GROHE Blue brať do úvahy?

Dôležité je zohľadniť fakt, že chladič vyžaduje dostatočné odvetrávanie a odvod teplého vzduchu v spodnej časti kuchynskej linky. Súčasťou balenia každého produktu je šablóna a potrebné nákresy.

Ako môžem zmerať tvrdosť vody?

Uhlíkovú tvrdosť vody (t. j. stupeň KH, dôležitá informácia pre použitie filtrov GROHE Blue veľkosti S, M a L) je možné zmerať pomocou priloženého testovacieho prúžku. Celkovú tvrdosť vody (tú potrebujete spoznať na použitie filtra GROHE Blue Mg+) ľahko zistíte u vášho dodávateľa.

Údržba

Kedy je nutné meniť filter?

Filter je potrebné vymeniť po 12 mesiacoch, prípadne po vyčerpaní kapacity. Indikátor LED na ľavej rukoväti batérie znázorňuje zostávajúcu kapacitu filtra: Ak bliká na modro/tyrkysovo/zeleno, je kapacita nižšia než 20 l a je vhodné objednať novú filtračnú kazetu. Ak rýchlo bliká na oranžovo, je kazetu nutné vymeniť okamžite.

Ako prebieha výmena filtra?

Filter je možné jednoducho odskrutkovať. Nie je potrebné uzatvárať hlavný uzáver vody.

Je filter jednoducho recyklovateľný?

Áno, filter je možné vyhodiť do bežného kontajnera na plasty.

Kedy je nutné meniť CO2 karbonizačnú fľašu?

Hneď ako dôjde k vyprázdneniu karbonizačnej fľaše, dostanete notifikáciu z aplikácie Ondus. Systém, pri ktorom karbonizačná fľaša došla, bude navyše v ovládacom paneli zobrazený na prvom mieste. Indikátor LED na ľavej rukoväti batérie sa navyše rozbliká bielou farbou.

Ako prebieha výmena CO2 karbonizačnej fľaše?

V prípade, že používate 425 g fľašu, stačí uvoľniť tlakový ventil a adaptér zo starej fľaše a nasadiť ho na novú. Ak používate 2 kg fľašu, uzavrite ju, uvoľnite tlakový ventil a adaptér zo starej fľaše, a potom ho pripojte na novú a tú otvorte.

Aká je kapacita CO2 karbonizačných fliaš?

  • Bombička s kapacitou 425 g vyprodukuje približne 60 l perlivej vody
  • Bombička s kapacitou 2 kg vyprodukuje približne 350 l perlivej vody

Čo sa stane, ak nebudem systém GROHE Blue dlhšie používať?

Neodporúčame filtračný systém nechávať dlhší čas bez prevádzky. Ak nebude systém GROHE Blue používaný dlhšie než niekoľko dní, je potrebné ho prepláchnuť aspoň štyrmi litrami vody. V prípade, že systém nebudete používať dlhšie než štyri týždne, je potrebné ho ďalej vyčistiť prostriedkom GROHE Blue® Bio-Clean (40 434 001) a vymeniť kazetu filtra.

Prípadne môžete v aplikácii Ondus zapnúť funkciu automatického preplachovania. Systém sa potom bude raz týždenne automaticky preplachovať.

Ako môžem systém čistiť/dezinfikovať?

Odpojte od systému filter a CO2 karbonizačnú fľašu. Dezinfikujte svoje ruky a čistiaci adaptér pomocou rozprašovacej hlavice čistiacej kazety. Potom nasaďte čistiaci adaptér na držiak filtra, zaskrutkujte čistiacu kazetu do vopred zostaveného adaptéra a aktivujte režim automatického čistenia prostredníctvom aplikácie Ondus alebo priamo na displeji chladiča.

Čistenie zaberie asi 20 minút a LED indikátor na ľavej rukoväti batérie bude svietiť fialovo. Hneď ako bude čistenie dokončené, fialový indikátor zhasne. Čistiacu kazetu aj adaptér je možné teraz odskrutkovať a do systému zapojiť CO2 karbonizačnú fľašu a nový filter.

Riadenie zásob

Kde je možné kúpiť náhradný filter a CO2 karbonizačnú fľašu?

Objednávku všetkých náhradných náplní, filtrov a doplnkov je možné vykonať prostredníctvom e-shopu GROHE Blue, prípadne pomocou aplikácie Ondus, ktorá to dokáže dokonca automaticky.

Ako môžem aktualizovať stav svojich zásob?

Produkty, ktoré si objednáte prostredníctvom aplikácie Ondus, budú automaticky zaradené do vašich zásob. Ich množstvo však je možné tiež zadať alebo upraviť ručne.

Ovládací panel

Ako môžem pridať systém do ovládacieho panelu?

Pridať nový systém je možné pomocou aplikácie Ondus. Systém bude potom k dispozícii aj v ovládacom paneli.

Ako môžem do ovládacieho panelu pridať nové umiestnenie?

Lokácie je možné nastaviť v aplikácii Ondus. Všetky lokácie potom budú k dispozícii aj v ovládacom paneli.

Možné problémy a ich riešenie

Prečo z batérie nevyteká žiadna voda?

Je možné, že filter nie je inštalovaný správne, niektorá z hadíc je ohnutá alebo došlo k narušeniu vodovodnej prípojky.

Vyskúšajte nasledujúce:

  • Zaskrutkujte filter správne (približne 1,5 – 2 celé otáčky).
  • Skontrolujte, či nie je niektorá z hadíc ohnutá.
  • Celkom otvorte uzatváracie ventily vodovodnej prípojky.

Prečo na displeji svieti E1, z batérie nevyteká filtrovaná voda a LED indikátor bliká na červeno?

Čerpadlo bolo vypnuté bezpečnostnou poistkou.

Vyskúšajte nasledujúce:

  • Odpojte zdroj napájania, vyčkajte aspoň 30 sekúnd a napájanie opäť zapojte.
  • Zaskrutkujte filter správne (približne 1,5 – 2 celé otáčky).
  • Skontrolujte, či nie je niektorá z hadíc ohnutá.
  • Celkom otvorte uzatváracie ventily vodovodnej prípojky.

Prečo na displeji svieti E3 a z batérie nevyteká filtrovaná voda?

Batéria nie je pripojená k chladiču/karbonizátoru, prípadne došlo k poruche na konektore alebo kábli.

  • Skontrolujte stav kábla a konektorov.
  • Obráťte sa na servisné stredisko spoločnosti GROHE.

Prečo na displeji svieti E5, z batérie nevyteká filtrovaná voda a LED indikátor bliká na červeno?

Došlo k poruche chladiča/karbonizátora. Odpojte zdroj napájania, vyčkajte aspoň 30 sekúnd a napájanie opäť zapojte.

Prečo na displeji svieti E7, z batérie nevyteká filtrovaná voda a LED indikátor bliká na červeno?

Senzor vnútri chladiča detegoval zvýšenú vlhkosť. Odpojte zdroj napájania, vyčkajte aspoň 15 minút a napájanie opäť zapojte.

  • Ak došlo k vytvoreniu kondenzácie, bude chladič po uplynutí tohto času opäť pripravený na prevádzku.
  • Ak však dochádza k úniku vody, zobrazí sa chybové hlásenie znova. V takom prípade je nutné sa obrátiť na servisné stredisko GROHE.

Prečo na displeji svieti E8 a LED indikátor na rukoväti batérie systému Blue bliká oranžovo?

Bola vyčerpaná všetka kapacita filtra. Vymeňte filtračnú kazetu a resetujte počítadlo zostávajúcej kapacity pomocou aplikácie Ondus alebo priamo na displeji chladiča.

Prečo na displeji bliká striedavo E9 a HI?

Došlo k prehriatiu chladiča alebo karbonizátora. Zaistite dostatočné odvetrávanie a znížte okolitú teplotu na maximálne 32 °C.

Nechajte chladič aspoň 10 – 15 minút vychladnúť.

Resetujte chybovú správu E9 – bližšie informácie nájdete v návode na obsluhu.

Už ste kúpili systém GROHE BLUE Professional? Zaregistrujte svoj nákup teraz a získajte dvojnásobok výhod!

Zaregistrujte svoj vodný systém GROHE a získajte predĺženú záručnú lehotu! Stačí kliknúť na odkaz nižšie, vybrať produkt, ktorý vlastníte a zadať dátum nákupu a inštalácie. Záručný certifikát vám zašleme e-mailom. Je to jednoduché!

Zaregistrujte sa teraz!